Baju Pengantin Muslim Terkini 2016 Yang Indah

Baju pengantin muslim terkini yang saat ini sedang dibangunkan oleh para pereka merupakan suatu ciptaan menarik. Reka bentuk yang cantik tentunya diinginkan oleh setiap wanita muslim yang ingin hari perkahwinannya menjadi sangat istimewa dan tidak dapat dilupakan. Dengan demikian, pengantin wanita akan merasa lebih percaya diri kerana kecantikan yang diperolehi dari busana yang dikenakannya.

Tentu anda pun ingin tahu seperti apa baju pengantin muslim terbaru yang akan menjadi trend pada tahun 2016, bukan? Berikut ini kami telah menyiapkan beberapa kajian beliau yang menarik dan mampu menjadi inspirasi anda. Semak

Baju Pengantin Muslim Terkini 2016 Yang Indah


1. Baju Pengantin Muslim dengan Warna Putih Modern

Baju Pengantin Muslim 2016

Warna putih merupakan pilihan warna yang paling banyak diminati jenis pereka gaun pengantin terkini. Walaupun saat ini perkembangan jaman sudah pesat, baju pengantin terkini wanita muslim yang dipilih tidak lepas dari warna white sehingga akhirnya pereka mengembangkannya dengan pelbagai ciptaan. Sebagai contoh, dengan menambah border yang memenuhi baju pengantin dan menggabungkan baju adat jawa atau kebaya dengan pakaian moden.

2. Baju Pengantin Muslim Kesan Ceria
Rekaan baju pengantin muslimah
Rekaan baju pengantin muslimah
Model baju pengantin muslimah terkini 2016 ini merupakan model baju pengantin yang menggunakan warna-warna dasar cerah. Baju pengantin ni merupakan baju dengan gaya yang meriah dan tentunya dapat memberikan rasa yang mewah dan elegan bagi yang mengenakannya. Model baju pengantin yang satu ini boleh menjadi rujukan untuk menambah kesan istimewa pada hari perkahwinan.

3. Baju Pengantin Muslim Warna Soft
Design Baju Perkhawinan Lelaki Wanita
Design Baju Perkhawinan Lelaki Wanita
Baju pengantin muslim yang menggunakan warna asas yang soft dan peach memberikan kesan anggun dan tenang. Selain itu, model baju pengantin yang soft dan peach dapat ditambah aksen lain seperti border yang boleh mencantikkan.

4. Baju Pengantin Muslim Modern Masa Kini
koleksi baju pengantin bertudung
koleksi baju pengantin bertudung
Sudah sangat berbeza-beza baju pengantin muslim modern yang dicipta oleh pereka, Mereka membangunkan rancangan busananya sedemikian rupa dengan merancang bentuk baju pengantin sesuai dengan nilai estetika muslimah. Tidak hanya mengutamakan fashion bernilai syari, mereka pun tetap menonjolkan nilai moden dengan merancang pakaian mewah.

5. Baju Pengantin Muslim dengan Warna Dasar Putih

Baju pengantin sejak dulu menggunakan warna putih, kerana warna ini dianggap sakral sehingga pereka merancang busana pengantin yang mempunyai warna putih dengan model hijab yang mewah.

Baju Pengantin Muslim Terkini
Baju Pengantin Muslim Terkini
Kelima ciptaan model baju pengantin muslim terbaru 2016 di atas merupakan beberapa ciptaan model baju pengantin yang dibangunkan oleh pereka ternama. Semoga ulasan di atas dapat menjadi rujukan anda dalam memilih model baju pengantin muslim yang akan dikenakan di hari perkahwinan.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Baju Pengantin Muslim Terkini 2016 Yang Indah